Grillfest

I fredags var det en vän som fyllde 25år. Så vi hade lite grillfest med henne på kvällen. Och för en gång skull så var jag ganska så tyst! 🙏🙏  Jag försöker träna på att inte prata så mkt och när jag är trött och/eller deprimerad då har jag lättare för det 😝
Är inne i en depressionssvacka sen "några" veckor tillbaka. Blir väl ofta nedstämd på sommaren för jag blir sååååå uttråkad av att inte göra något. Jag försöker att vara självständig, men det är inte kul att göra saker själv. Och då blur det lätt att jag bara sitter hemma och ugglar. Förra sommaren var bättre, då hade jag vänner som ville umgås med mig. Men hon har tröttnat på att umgås med mig 🙁 Och jag klandrar henne inte. Jag är skadad, så det är påfrestande att umgås med mig. Och nu har hon även fått fler vänner som är roligare att vara med.
så det är som det är..
Men jag får bara träna mer på att vara självständig 😊 Och det bästa med att vara självständig är att då kan man inte heller bli sårad och jag kan vara mig själv 😊
För tydligen är det för mkt att kräva av vänner att dem ska vara ärliga mot mig och vilja umgås med mig, och inte bara på deras vilkor.
Jag har förstått att vissa vill BARA umgås när det passar dem. Och jag tycker inte att det ska vara så. Men det är tydligen fel av mig. Man ska visst ta det man får. Och det klarar inte jag just nu. 
Då är jag hellre ensam. Jag har ingen lust att folk ska känna sig tvingade att umgås med mig för att dem tycker synd om mig. Jag vill att folk ska umgås med mig för att dem tycker om mig. Men jag är ingen rolig person att umgås med, för jag är sååå skadad 😡
Men jag ser framemot att gå på bibelskola så jag kan bli en bättre människa 😊



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0