Vad är en vän?

Ärligt talat så vet inte jag vad det innebär att vara vänner. Jag har fått höra hur JAG inte ska bete mig. Men vad jag har för rätt att kräva oss en vän det vet jag inte.
Jag trodde att en vän är en person som man tycker om oavsett hur personen är. Man alltid stöttar och tröstar varandra. Man är delaktig i varandras liv, man är mån om hur den andre mår och att man alltid vill den andres bästa. Att man fostrar varandra, att vara ärlig mot varandra, om allt.
Men jag har insett att personer jag trodde var min vän inte ser på samma sätt som jag vad som innebär att vara vänner.
Jag vill att folk är ärliga mot mig, men jag har förstått att folk gillar inte ärlighet, dem vill inte veta sina nackdelar/vad dem behöver jobba med. Jag är tydligen väldigt unik på den fronten för jag blir verkligen ledsen när mina vänner inte är ärliga mot mig.
Jag respekterar ärlighet såååå otroligt mkt. Även om nån kan såra mig så kan den personen ha väldigt stor respekt i mina ögon just för att han/hon vågar vara ärlig. Visst kan sanningen såra, men då vet Jag ju vart jag har personen.
Sen självklart finns det saker man inte behöver vara ärlig om, som t.ex om utseende. Det är det enda jag inte vill att folk ska säga till mig, om jag inte frågar. För när folk har sagt till mig att jag är ful, knäpp, dum i huvudet så har jag bara svarat att det vet jag redan. Sånt behöver jag inte upplysas om. Jag är faktiskt inte blind 😜
Men säger jag nåt som inte är okej lr gör nåt som inte är okej så vill jag veta det. Jag vill inte att man säger att dem vill umgås när deras handlingar visar något annat. Jag vill ha ärliga svar när jag frågar!

Det är det enda som jag verkligen vill kräva av mina vänner, att dem är ärliga mot mig. No matter what!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0