Bibelskola

Nu har det gått 6v i bibelskolan och jag trivs väl rätt så bra. De första 5v pendlade jag från Falköping, och det var min tanke att jag skulle göra hela bibelskolåret. Men märkte ganska så snart att det tog väldigt mkt på krafterna för det var ändå ca 3.5h restid varje dag. Jag var inte hemma fören vid 14.30 och absolut senast 9 var jag tvungen att lägga mig flr att få mina 8h Så nu bor jag i Göteborg sen 1v tillbaka. Och det har gått otroligt snabbt att få en lägenhet. Ca 2v. Gud ÄR god 🙏😊 Så efter ett år stark längtan tillbaka till Göteborg så är jag äntligen tillbaka 😍 Jag sa det när jag flyttade härifrån 2008 att en dag ska jag tillbaka, men sen under årens lopp så har jag kännt att jag ändå trivs väldigt bra i Falköping och i Göteborg är det bara sååååå stressigt. Men sen var jag och några vänner i Göteborg för 1år sedan med en vän som bor här i Göteborg och bad för sjuka. Och en kväll var vi och besökte Linnea kyrkan och när vi gick tillbaka till centrum sen efteråt så började min längtan komma tillbaka av att jag vill tillbaka till Göteborg. Då kände jag det så stark. Och ganska så exakt 1år efter det så flyttade jag 😝 Göteborg är en väldigt fin stad och sen finns det ju såååååå mkt mer att göra här 😝 Fast jag saknar Falköping lite oxå, i allafall mina vänner och lite församlingen oxå... faktiskt. Även om jag aldrig riktigt kännt mig en i gänget. För jag har kommit in i kyrkan i bibelskolan mkt mer på dessa 6v än vad jag har gjort på 2 år i min församling. Men sen är det väl skillnad när man går i bibelskola, då är väl kanske deras mål att man ska vara aktiv i kyrkan. Och det var mkt det som gjorde att jag flyttade hit oxå, att dem vill att jag även ska vara med på söndagar. Och att pendla 6dagar i veckan var jag inte så jätte förtjust i. Just för att lördag och söndag såg jag som mina vilodagar så jag skulle orka pendla på veckorna. Men jag känner det att även om jag nu bor i Göteborg, så måste jag ändå vara försiktig så jag inte tar på mig för mkt. Flr det tar mkt på krafterna att gå i bibelskola. Jag får så mkt attacker oxå, så jag har en ständigt andlig kamp. Igår kom tänkarna tillbaka om att jag ör värdelös och att jag kommer inte lära mig nåt. Och att det är lika bra att hoppa av, för vad är det egentligen för mening att gå bibelskola. Jag hatar verkligen när jag får mina svackor för jag fastnar så i dem tankarna 😞 Men nu måste jag sova så jag orkar upp om 5h



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0