På dåligt humör

Jag såg såååå mkt fram emot att få sova ut idag. Men självklart så struntade katterna i det totalt. Även om jag försöker hålla dem vakna om kvällarna så att dem sover på natten så vaknar dem ändå vid 5 tiden och härjar. Vid 6 tiden så tyckte tydligen Gizmo att det var kul att hälla ut mitt vatten glas i sängen så hela täcket blev totalt pisseblöt. 😡😞
Så det var bara att hänga upp det på tork och leta fram något nytt. Men så har jag ju självklart lämnat kvar det andra täcket i Falköping. Så blev att bara använda ett tomt påslakan. Och så försöka sova vidare. Efter en stund var jag tvungen att gå på toa och upptäckte då att Gizmo hade kissat på mina kläder! Jag vet att jag får skylla mig själv när jag lägger kläder på golvet. Men jag trodde han hade slutat med det för han har inte gjort det på jätte länge. Och nu var dessutom lådan helrengjord. Så då trodde jag han absolut inte skulle göra något sådan.
Skit sur och skit trött så var det bara att leta fram andra kläder, springa ut på gården och boka tvätttid, som tur var så var ena tvättstugan ledig så jag kunde tvätta kläderna direkt. Men fy sjuttsingen vilken äcklig tvättstuga 😷😷
Massa äckligt kladd och smuts i facken där man häller i tvättmedlet. Så första känslan var ju att jag VÄGRAR tvätta mina kläder i dessa maskiner. Men någon annan maskin finns inte och jag måste tvätta. Så det var bara att försöka få bort kladdet så gott jag kunde.
Men det där är något som har konfunderat mig i många år. Jag fattar inte att människor vill tvätta sina kläder i äckliga maskiner. För vart jag än har bott så har jag alltid haft smutsiga tvättstugor. Folk städar inte efter sig. Och jag tycker det är såååååå äckligt med andras smuts. Jag vill inte ha deras smutts i mina kläder.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0